لادن صحرایی ناشنوای هنرمند

اخبار در مورد لادن صحرایی

لادن صحرایی ناشنوای هنرمند

اخبار در مورد لادن صحرایی

خون *خون است

 

 

او میدانست...

که اگر نمیدانست، بر هتک حرمت زن مسیحی در فرسنگها  

آنسوتر اشک نمیریخت و فریاد نمیزد...

علی میدانست..

که آموخته بود "جویی را به ستم از دهان مورچه ای 

 ستاندن" مصلحت برنمیدارد...

میدانست که خون، خون است،

و انسان، انسان..

گر چه ایدئولوژیها و مرزها و نژادها و قدرتها و مصلحتها  

این همسانی را تاب نیاورند و در طول و عرض تاریخ  

 آن را به افتراق و جدایی تبدیل کنند،

به مسلمان/یهودی، سفید/سیاه، نجس/محترم، 

 کافر/دیندار، خودی/غیر خودی، بورژوا/پرولتاریا، 

 ما/آنها...

اما شاید حقیقت آن باشد که "انسان"، "انسان" است 

 و خون، خون...

خون پسرک گرسنه ی فلسطینی که امروز به جرم ِ 

 انتخاب ِ ناکرده و سرزمین به اختیار برناگزیده در غزه 

 به مصلحت سیاه و کور اسراییل بر زمین میریزد،

خون پیرزن ناتوان هیروشیمایی که در ترازوی بیرحم 

 "سود و زیان" ابرقدرتها در یک لحظه دود میشود،

خون دخترک افغانی که به "جبر جغرافیا" با خاک می آمیزد 

 (این یکی را که مدتها است شنیده ایم، اما انگار نشنیده ایم)،

خون کودک مسیحی گرجستانی که به بمبهای روسی  

(راستی ما و سخنگویمان آن روز مدافع روسیه بودیم , و 

 دم برنیاوردیم، نه؟)،

خون زن سفید مسیحی امریکایی در خرابه های برج های دو قلو 

 (ما آنروز دلمان اندکی خنک شد، نه؟)،

خون مرد سفید مسلمان بوسنیایی در صربرنیتسا و سارایوو،

خون کودک اسراییلی که در اتوبوس مدرسه با انفجار خشم یک فلسطینی بمب به خود بسته به جرم به دنیا آمدن در سرزمین و مکانی که خود در انتخابش هیچ نقشی نداشته است بر زمین میریزد (اصلا این یکی را تصور کرده یا شنیده  ایم؟)....

تمام این خونها "سرخ" اند...

و هیچکدام از خون مرد سیاه بت پرست روآندایی که به  

جرم از قبیله ی "هوتو" بودن پامال میشود، سرخ تر نیست 

 (این یکی به ما و مصالح و منافع ملی مان مربوط نمیشد  

که به درد نیامدیم، نه؟)...

چه چیزی رنگ بعضی از این خونها را برای ما سرخ تر میکند؟

چون همکیش ما نبودند؟ یا از ما نبودند؟ یا خیلی دور بودند؟ 

 یا منافع ملیمان اقتضا میکرد و مصالحمان؟

و اگر انسان، انسان و خون او محترم است،

درد، غم، احساس و فریاد حقیقت جوی ما باید سهم تمام 

 این خونهای به ناحق ریخته باشد... آیا هست؟ بوده است؟

امروز غزه درد و زخم سر باز کرده ی انسانیت است..

اما نه "فقط" غزه...

شاید فردا در قلب تل آویو، در بیروت، قاهره، نیویورک یا  

کپنهاک ...

 گاهی یادمان میرود یا میخواهند از یادمان ببرند که 

 "خون"، "خون" است و انسان، انسان...

گاهی وقتی فقط خون "خودی" ها سرخ است...

 گاهی CNN، گاهی BBC رنگ خون دخترک فلسطینی 

 را کمرنگ میکنند و گاهی هم [...]

***

اما او میدانست...

کاش ما هم میدانستیم...

 

 

 

 

 

نظرات 18 + ارسال نظر
بیکران شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:24 http://alireza2211.blogfa.com

سلام لادن عزیز

.......#....................................#
.......###..............................###
.....######....**......**....######سلاممممم
....########....*...*....########
....#########....**...########خوبی
.....#########...@...#########
......#########..@..#########من اپ کردم
........#########@#########
..........########@########زودی بیا
........#########@#########
......#########..@..#########
....#########....@...#########
....########...............########
....######.............…........######
.....####...............................####منتظرممممممممممم
.......#......................................#

آزاده شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:33 http://azadeh-mazaheri.blogfa.com/

سلام عزیزم. خوبی لادن جان؟ ممنونم که خبرم کردید.
واقعا جای تاسف است که اسراییل هنوز هم کشتار را ادامه میدهد...
خدا دشمنان اسلام را لعنت کند.

سیاوش قاسمی شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:46 http://www.siavashghasemi.tk

سلام لادن جان ممنون از محبتهای شما
مدتی بود از شما خبری نداشتم امیدوارم هر جا که هستی خوب وسلامت باشید. به مادر مهربانتان سلام برسونید راستی من برای عید امسال شبکه ۵ برنامه دارم حتما نگاه کنید در ضمن به اdن سایت هم یک سری به زن www.dorbinmakhfi.dom.ir
خدانگهدار

سلام آقای قاسمی عزیز مرسی سرزدی خوشحالم کردی لطف دارید حتما برنامه شما را خواهم دید.مرسی خبرم دادی دستت درد نکنه همیشه موفق باشید.به امیددیدار

Ahh شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:47 http://esfahan-city.blogfa.com

سلام به لادن جون گلم
من امیرحسین حیدری از اصفهان هستم...
و.اقعا از وبلاگت لذت بردم...
اگه دوست داشتی یه سری به وبلاگ من بزن مطمئنم پشیمون نمیشی
راستی اسنم آیدی منه: esfcity
اگه دوست داشتی برام پیام بده
میبوسمت از راه دوررررررررررر

مرسی امیرحسین خوشحال شدم لطف دارید در ضمن من یاهوچت ندارم با ایمیلم در تماس باش.

رویا وکیلی شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:50 http://royavakili.blogfa.com

سلام
.............

این ترانه تا همیشه تو رو یاد من میاره

مرسی رویا عزیزم قربونت برم بوووس

گل جوان شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:55

از اینکه بهم سر زدید و تبریک گفتید خیلی ممنونم
علی وزینی

مرسی از لطفتان ممنونم.

مهشاد شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:53 http://mahshad1371.blogfa.com

لادن جون سلام گلم خوبی ؟! بابت کامنتت ممنو ن واقعا تعجب کردم که پس از این همه مدت اومدی ! لادن جون چه جوری شد که انقدر دیر بهم سر زدی ؟ ها ؟ راستی کامنت هات فوق العاده بود آپت هم از اون فوق العاده تر .............. لادن عزیزم بابت این که من رو لینک کردی ممنون من الان می روم که لینکت کنم راستی تا یادم نرفته بگم انشاالله تولد خودت ما هم بیایم از اون کیک های خوشمزه خوشمزه بخوریم..................
قربونت آبجی مهشاد

مرسی قربونت برم مهشاد عزیزم چون سرم شلوغ بود ببخشید دیر به دیر بیام ولی لطف و محبت دارید ممنونم همیشه موفق باشیدبوس

هزار و یک شب شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 13:14 http://asalak552000.blogfa.com

درود لادن جان
متن تکان دهنده ی نوشتی....
بدرود

مرسی سرزدی .

پریا شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 18:00

هی لادن جان قهر چیه
واسه عکاسی پشت صحنه یه فیلم انتخاب شدم مامان بابام ادا در میارن

مرسی تبریک میگم همیشه موفق باشید.

مهشید شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 19:01 http://www.mahshid1373.blogfa.com

سلام لادن جونم خوبی عزیزم وای عزیزدلم ممنون که به وب من اومدی واز لطفی که به من ودخترخاله جونم داری راستی توهم مثل دخترخاله ی ما هستی درواقع ما سه تا خواهر ناناز میشم خیلی دوستت دارم بازم میام بای بای بوس بوس

مهشید عزیزم مرسی اینقدر لطف دارید چشم من دخترخاله ات هستم.
بووووووووووووووووووووس

مهدی شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:40

سلام گلم مرسی مرسی مرسی
نمی دونم با چه زبونی ازتو تشکر کنم
امیدوارم بتونم جبران کنم
راستی خانم جون که داره میره آبادان درسته ؟

مرسی منظورت خانم جون کیه هست؟

مهشید شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 22:30 http://www.mahshid1373.blogfa.com

بدوبیا تووبم که با کلی عکس اومدم بدو راستی برام بنویس جی کار کنم وبم بهتر بشه ممنون عزیزم لادن جون بای بای

مهشید عزیزم مرسی خبرم دادی چشم حتما بیام سری بزنم و راهنمایت میکنم وبلاگت محشره.

نفس طلا یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 16:37 http://1010a.blogfa.com

سلام خانومی کم پیدادلم واست یه ذره شده بود هم این مطلبت هم قبلیا خیلی عالی بودن راستی اجرای لیلا جون هم خیلی عالی بود قربونت تا بعد

مرسی منهم دلم برات تنگ شده خوشحالم مرسی

فرهاد سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 17:10 http://farhadnaji.blogfa.com

سلام
کامنت شما رو خوندم . از لطفی که نسبت به من دارید ممنون.

مرسی آقای فرهاد ناجی خیلی خوشحال شدم سرزدی هیچوقت فراموشت نمیکنم.

بهروز جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:37 http://SetareyeDiar.Blogfa.com

سلام لادن خانم
این پیام در قسمت نظرات بالا کار نداد مجبور شدم یک پست بیام پائین تر .
بنده در کمال تاسف در گذشت عموی عزیزتون رو به شما و خانواده محترمتون تسلیت میگم . انشا’ا... هرچی خاک عمر اون عزیزه بقای عمر شما بازماندگانش باشه .

ما رو هم در غم حود شریک بدونید .
غم آخرتون باشه

یاسمن شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:26 http://www.yacma.blogfa.com

سلام لادن جون واسه عموت خیلی ناراحت شدم بهت تسلیت میگم
اپت مثل همیشه خیلی عالی بود
واسه عکسها هم خیلی خیلی خیلی مرسی خیلی قشنگ بودند دل من هم خیلی برات تنگ شده بود خیلی خوشحالم کردی که اومدی*: *: *: امیدوارم که همیشه موفق باشی

مرسی یاسمن عزیزم لطف دارید عکسها قابل نداره خیلی خوشحال شدم خوشت اومده.بووووووووس

دانی سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:00

ببخشید دیر جواب دادم و مرسی دستت درد نکنه خیلی خیلی خیلی خوشحالم کردی و همیشه به یادتم مرسی اینقدر لطف و محبت دارید و مرسی همه کامنتها برام نوشتید خوندم


,hruh alh luv;i isjdn
واقعا شما معرکه هستید راستی شمارش معکوس آغاز داره میشه

راستی در شلمورد هم همکار من خواهی بود و همراه !

یگانه سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:45 http://www.yegane.blogfa.com/

. . . . . . . . . . . . .** . . **. . . . .* سلام بر خوشبوترین لاله دنیا دوست خوب من خیلی ممنون منوقابل دونستی با افتخار شمارا در لیست ویزه ام پیوند های روزانه ام گذاشتم دلم میخواد باهات دوست باشم واز مهربونی از خانمی ات واز صفایی دلت در بهتر شدن وبم کمکم کنی منم عاشق لیلا فزوهرم اهنگهاش توی موبایلم وکامپیوترم هست اگه بهش دسترسی داری این عشق منو بهش برسوون خیلی دوستتدارم لاله جون ومنو تنهانذار من عاشق نوشتنم و دلم میگیره مینویسم توهم برام دعا کن وزود زود بهم سر بزن منم میام از همه چی ممنون گلم .....بدرود
. . . . . . . . . . ***.*. . *. . . . .*
. . . . . . . . . .****. . . .** . . . ******
. . . . . . . . . ***** . . . . . .**.*. . . . . **
. . . . . . . . .*****. . . . . **. . . . . . *.**
. . . . . . . .*****. . . . . .*. . . . . . *
. . . . . . . .******. . . . .*. . . . . *
. . . . . . . .******* . . .*. . . . .*
. . . . . . . . .*********. . . . . *
. . . . . . . . . .******* . ***
*******. . . . . . . . .**
.*******. . . . . . . . *
. ******. . . . . . . . * *
. .***. . *. . . . . . .**
. . . . . . .*. . . . . *
. . . . .****.*. . . .*
. . . *******. .*. .*
. . .*******. . . *.
. . .*****. . . . *
. . .**. . . . . .*
. . .*. . . . . . **.*

مرسی یگانه عزیزم لطف و محبت دارید اسمم لادن هست خواهرم لاله خدا بیامرزدش .مرسییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد